Güç Çıkış Ünitesi - PTO
Güç Çıkış Ünitesi - PTO
Güç Çıkış Ünitesi (PTO) şanzımandan hidrolik pompaya ya da kompresör cihazına güç aktarmak için tasarlanmış,
pnömatik olarak kontrol edilen bir mekanik cihazdır. PTO aktarma yönü ve hızıyla birlikte doğrudan şanzımanın üstüne yerleştirilmiştir.
PTO'ları karakterize eden parametreler: tork oranı, rotasyonun yönü, yerleştirme pozisyonu ve PTO dan pompaya çıkış tipi.
PTO Seçimi
Şanzıman Türü
Kullanılacak doğru PTO'nun seçiminde Ana şanzıman tipinin doğru belirlenmesi gerekmektedir.
Bunun için Ana Şanzıman üzerinde tüm önemli parametrelerin belirtildiği alüminyum bir levha vardır. Bu ana şanzıman detaylarına göre doğru PTO seçilir.
Gerekli veriler:
- İmalatçının adi, şanzıman markası
- Şanzımanın tipi,
- İlk dişli oranı (mevcut ise)
Kurulum Yeri
PTO'yu yerleştirmek için pencere açıklığını tanımlama.
Bir pencere açıklığından daha fazlası mevcut ise, genel ölçüleri daha küçük olanı seçmelisiniz (PTO'yu daha kolay yerleştirmek için). Ayni anda birden fazla pencere açıklığı kullanılabilir, fakat şanzımanda oluşan mevcut gücü değerlendirmek gerekir. Farklı PTO uygulamaları olması durumunda, lütfen teknik departmanla görüsünüz.
Bir pencere açıklığından daha fazlası mevcut ise, genel ölçüleri daha küçük olanı seçmelisiniz (PTO'yu daha kolay yerleştirmek için). Ayni anda birden fazla pencere açıklığı kullanılabilir, fakat şanzımanda oluşan mevcut gücü değerlendirmek gerekir. Farklı PTO uygulamaları olması durumunda, lütfen teknik departmanla görüsünüz.
Rotasyon (Dönme) Yönü
Rotasyon, pompaların ya da rotasyon yönü tek bir yönde çalışması gereken diğer mekanik cihazların doğru tercih edilmesi için kilit faktördür.
Rotasyon yönü arka çıkısı olan bir PTO anlamına gelir (PTO çıktısı aracın arkasına yönlendirilir). Rotasyon yönü, PTO arka çıktıyla tedarik edilmediği
zaman önden çıkış anlamına gelir. Katalogda her zaman özel bir notla belirtilir.
DİKKAT! PTO rotasyon yönü öndeki çıktıya baktığınız zaman tanımlanır. Sonuç olarak, pompa PTO'nun aksi yönünde çalışmalıdır.
Dişli Pozisyonu
PTO'nun doğru bir şekilde seçildiğini kontrol etmek önemli detaylardan birisidir. Dişlinin yeri pencere açıklığının orta
hattıyla ve aracın hareket vektörü ile karşılaştırılmalıdır.
Pozisyonu önden pencere açıklığına bakıldığı zaman tanımlanır.
Pozisyonu önden pencere açıklığına bakıldığı zaman tanımlanır.
Rotasyon (Dönme) Hızı
Katalogda gösterilen bütün hızlar 1000rpm'lik nominal motor hızı dikkate alınarak hesaplanır. Bazı şanzımanlar dişli vites koluyla seçilen bir kaç hız
seviyesi ile tedarik edilir. Kataloğumuzda her bit PTO'nun mevcut hızlarını bulabilirsiniz.
Ekipman için gerekli beygir gücünün (kW) hesaplanması
Mekanik Beygir Gücü
kW = T x RPM ÷ 9550
Tork
T = kW x 9550 ÷ RPM
Pompa Giriş Beygir Gücü
kW = P (bar) x Q (l/min) ÷ 600
Çalışma sırasında istenilen yaklaşık motor çalışma devri:
Bu hız ilişkisi, PTO hızının motor hızıyla yüzdesi olarak belirtilir.
Örneğin, gerekli pompa hızı 1000 rpm ise ve motor çalışma hızı 1500 rpm ise, PTO motor devri yaklaşık üçte ikisi veya yaklaşık yüzde 67'dir (% 67).
Ekipman Hızı ÷ İstenen Motor Hızı = PTO Hız (Motor% 'si)
1000 ÷ 1500 = 0.666 (67%)
Çıkış Torku
PTO'nun çıkısındaki ki tork değeri yapısal parametrelere bağlıdır. Seçim sırasında, tork değeri aktarma sisteminin özelliklerini karsılaştırırken hesaba katılmalıdır.
Tork değerleri Nm olarak rapor edilir. Tork değeri her bir çıkış için maksimum mevcut olandır.
DİKKAT! He zaman şanzımandaki emilen absorbe edilen) torkun şanzımanın kendisi tarafından izin verilen maksimum değerden
düşük olduğundan emin olun.