Ara Şanzıman

Ara Şanzıman

Ara Şanzıman

ARA ŞANZIMAN (Split Shaft PTO)

Ara Şanzıman (Split Shaft PTO), yavru şanzımanın ekipman için gerekli olan gücü sağlayamadığı durumlarda kullanılır. Split Shaft PTO aracın şasisinde diferansiyel ve ana sanzıman arasına monte edilir. Bu dişli kutular çoğunlukla İtfaiye araçları, Combine Temizleme Araçları, Süpürge Araçları ve Yok Bakım Araçlarında kullanılır.  

Ara Şanzıman Detayları
Araca göre Split Shaft PTO değişkenlik göstermektedir. Split Shaft ürünü dik veya yatay olabilmektedir, eğer dikey ise; UARA.2002 gibi 3 eksenli, UARA.2006 gibi 4 eksenli yada UARA.2005 gibi 5 eksenli olabilir. Dişli kutusunun uzunluğu arttıkça, dişli kutusuna ayrıca yağlama sistemi kurulması gerekir. Eğer kurulum doğru yapılmazsa ısınma problemleri gözlemlenebilir. Kurulum mükemmel şekilde gerçekleştirilse de, ekipmanın uzun saatler boyunca çalışması ısınmaya neden olabilir. Çözüm olarak, dişli kutusuna soğutma sistemi kurulmalıdır.
Split Shaft PTO’nun sensörler ile kontrolü bir opsiyondur. Operatör, sensör sayesinde kolaylıkla ekipmanın açık veya kapalı olduğunu ve RPM sayacı sayesinde dönüş hızını gözlemleyebilir. Split Shaft PTO seçiminden önce aracın sınıfı göz önünde bulundurulmalıdır. Araç ağırlıkları 3 ton ile 30 ton arasında değişkenlik göstermektedir. Her araç radyal kuvvete göre farklı çözümlere ihtiyaç duyar. Araçları kategorize ettiğimizde, Çok Ağır Tip, Ağır Tip, Orta Tip, Hafif Tip olmak üzere 4 sınıfın olduğunu gözlemliyoruz. Tüm bunlara dayanarak söyleyebiliriz ki: Her araç farklı çözümlere ve Split Shaft PTO ürünlerine ihtiyaç duyar.

PUMP&ROLL Özelliği: Pump&Roll Özelliği, aracınız hareket halindeyken üst ekipmanınızı çalıştırabileceğiniz anlamına gelmektedir. Pump&Roll Özelliği, İtfaiye Aracı ve Su Tankeri üreticilerinin özellikle istediği bir özelliktir. Araç hareket halindeyken ekipman devereye alınıp çıkarılmamalıdır. Hafif Tip 400 serisi (UARA.405, UARA.400, UARA.404, UARA.401), Orta Tip 800 serisi ( UARA.801, UARA.806, UARA.805) , Ağır Tip 2000 serisi (UARA.2002, UARA2006, UARA.2005) ürünlerinin hepsi Pump&Roll özelliğine sahiptir. Daha fazla bilgi için lütfen “Teknik Destek” bölümünden yardım alınız.

HOT SHIFT Özelliği: Bu özellik Vakum Temizleme Araçları, Vidanjör Araçları ve Basınçlı Su Tankerleri için arzu edilen bir özelliktir. Sistemi devreye alma ve çıkarma işlemlerini gerçekleştirirken debriyaja basmak gerekli değildir. Kozmaksan’ın Hot Shift özelliği içeren ürünleri: UARA.3005, UARA.2400, UARA.450, UARA.240.

Hidrostatik Sürüş: Pump&Roll Özelliğ olan Kozmaksan Split Shaft ürünleri, sürüş sırasında ki şanzımandan gelen gücü, diferansiyele ve ekipmana aktarır. Tüm bu süreç, gücün bölünerek ilerlediğini göstermektedir. Hidrostatik Teknolojisinin asıl amacı, Split Shaft PTO ve ekipman maximum kapasitede çalışırken bile hareketi diferansiyele aktarmaktır. Bir başka açıdan inceleyecek olursak, Hidrostatik sürüş, ekipmanın yüksek devirde çalışmasını sağlarken aracın da düşük hızda ilerlemesini sağlar. Özellikle Yol Süpürme Araçları, Yol Tuzlama Araları, Yol Bakım Araçları, Havalimanı İtfaiye Araçları, Hidrostatik Sistem için en etkili araçlardır. Hidrostatik şanzıman kullanılıyorsa, ikinci motora ihtiyaç duyulmaz. Hidrostatik Sistem sayesinde, araç daha az bütçe ile donatılabilir ve yakıt tasarrufu sağlanabilir. Kozmaksan’ın Hidrostatik Şanzımanları; UARA.1100, UARA.2501, UARA.865.

ARA ŞANZIMAN KULLANIMI
Split Shaft PTO ürünü etkili ve verimli kullanmak adına en önemli süreç, ürünün kurulumudur. Öncelikle aracın el bren balatası kontrol edilmelidir. Bazı araçlarda el freni balatası ana şanzımanın arkasındadır. Böyle bir uygulama gerçekleştirmek için Split Shaft PTO balatalı olarak üretilmelidir.
Split Shaft, 75W90 EP yağıyla veya eşdeğer bir yağ tipi ile kullanılmalıdır. Devreye alma ve devreden çıkarma işlemi havalı sistem veya mekanik sistem ile gerçekleştirilebilmektedir. Sistemi devreye alırken yada devreden çıkarırken debriyaja basılması gerekmektedir.

Split Shaft ürünleri yağsız olarak gönderilir! Split Shaft ürününe koyulacak yağ, aracı çalıştırmadan önce yağ doldurma mekanizması ile doldurulmalıdır. Gerekli yağ seviyesi, götergenin üst kısmında gösterilmektedir. Yağ kesinlikle temiz olmalıdır. Sadece öreilen yağ (SAE 80 W 90 EP yada eşdeğer yağ) kullanılmalıdır.Önerilen yağ harici bir yağ kullanılırsa ürün garanti kapsamı dışında kalmaktadır. Ürünün bakımları uzun kullanımdan önce ve sonra, araç düz zeminde ve çalışmıyorken yapılmalıdır. Eğer yağ seviyesi olması gerekenden az ise ekleme yapılmalıdır. Yağ değişimi yapılırken eski yağın tamamen boşaltıldığından emin olunmalı ve önerilen yağ koyulmalıdır. Eski ve yeni yağın karışması durumunda dişli kutusu bileşenleri ( dişli, şaft, rulman vs.) hasar görebilir.  

İlk yağ değişimi, Split Shaft PTO kullanılmaya başladıktan 250 saat sonra ve yağ soğukken yapılmalıdır. Yağ boşaltma işlemi, yağ boşaltma kapağı çıkarılarak yapılabilir. Yağ doldurma kapağının çıkartılması da süreci hızlandırmak adına önerilmektedir. Tekrar yağ doldurulmadan önce ağ boşaltma kapağı temizlenmelidir. Sonraki yağ değişim işlemleri yılda 1 defa yada her 1000 saatte 1 defa yapılmalıdır. Olası yağ sızıntılarını önlemek adına düzenli olarak Split Shaft PTO ile aracın temas noktaları kontrol edilmelidir.

Yağ sızıntısı tespit edildiği durumlarda, sızıntı önlenmeli, gerekirse yağ eklenmeli ve üretici firma olan KOZANOĞLU KOZMAKSAN ile iletişime geçilmelidir.  

Paylaş:

Diğer Datalar: